2. Podpisz kolejne ogniwa łańcucha przeżycia. Następnie dobierz do każdego ogniwa cel (A-D), któremu służy. Wpisz litery oznaczające cele w odpowiednie kratki nad rysunkiem. A.- przywrócenie jakości życia - zwiększenie szans na przeżycie E-zapobiegnięcie NZK - przywrócenie czynności serca Na rysunku otocz pętlą ogniwa możliwe do zrealizowania przez ratownika niewykwalifikowanego proszę o szybką pomoc <3
Ćwiczenie 7
Otwórz plik TB2_c7_Przymiotniki.xls – w tabeli zapisano przymiotniki rodzaju męskiego i żeńskiego. W komórce B2 wyświetl ostatnią literę danego wyrazu.
W komórkach C2 i D2 utwórz formuły, które wyświetlą rodzaj przymiotników zapisanych w kolumnie A. Ćwiczenie rozwiąż dwoma sposobami:
W komórce C2 umieść formułę wykorzystującą funkcję logiczną JEŻELI oraz wynik uzyskany w komórce B2. Skopiuj gotową formułę do pozostałych komórek w kolumnie C.
W komórce D2 umieść formułę wykorzystującą funkcję logiczną JEŻELI, w której jako test logiczny umieść funkcję tekstową PRAWY, badającą ostatni znak tekstu w komórce A2. Jeśli będzie to „y”, powinien być wyświetlany napis męski, w przeciwnym wypadku – napis żeński. Skopiuj gotową formułę do pozostałych komórek w kolumnie D. Sprawdź, czy w kolumnach C i D pojawiły się jednakowe wyniki.
Zapisz plik pod tą samą nazwą.
Na podstawie ćwiczenia 7 stwórz arkusz określający rodzaj przymiotnika oraz wypisujący jego brzmienie w 2 pozostałych rodzajach - jak na rysunku poniżej. Wpisz w których polach wpiszesz jakie formuły, aby wykonać to zadanie.
Wskaż zdania prawdziwe. A. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego współfinansuje zakładanie działalności gospodarczej przez bezrobotnych w najbiedniejszych regionach kraju. B. Norwegia i Szwajcaria, jako państwa pozostające poza Unią Europejską, są zobowiązane do kontroli granicznych wszystkich osób wjeżdżających i opuszczających ich terytoria. C. Obywatel UE może zwrócić się o pomoc do dowolnej placówki dyploma- tycznej kraju członkowskiego, jeżeli znajduje się poza granicami Unii. D. Polska wstąpiła do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r.
wpisz litery, których brakuje. Pokoloruj tą samą kredką ramki z wyrazami które łączy ta sama reguła ortograficznawpisz litery których brakuje Pokoloruj tą samą kredką ramki z wyrazami które łączy ta sama reguła ortograficzna powiedz jak ona brzmi napisz w zeszycie podobne przykłady do poznanych zasad ortograficznych
Wyrazy piszemy przez "ó" jeśli w innej formie tego wyrazu lub wyrazach pokrewnych "ó:" wymienia się na "o", "e", "a":wrócić (wracać), balonów (balonowy), balonówka (balonowa), podróż (po drodze). Inne przykłady: krów, słów, skrócić.
Wyrazy piszemy przez "ch" jeśli w innej formie tego wyrazu lub wyrazach pokrewnych "ch" wymienia się na "sz":zuch (zuszek), duch (duszek). Inne przykłady: ruch, much.
Wyrazy piszemy przez “ć” jeśli występuje ono na końcu bezokolicznika: podróżować, nie latać. Inne przykłady: kupować, brać, iść.
Wyrazy piszemy przez "u" we wszystkich formach osobowych czasowników czasu teraźniejszego i trybu rozkazującego zakończonych na – uje, -uj: wystartuje, ląduje. Inne przykłady: kupuje, wyjmuje, szykuje.
Wyrazy piszemy przez "rz" jeśli w innej formie tego wyrazu lub wyrazach pokrewnych "rz" wymienia się na "r", a także po spółgłoskach "p", "b", "t", "d", "k", "g", "ch", "j", "w":przestworza, powietrze. Inne przykłady: wietrze, swetrze, strzelać.
Wyrazy piszemy przez "u" na końcu wielu wyrazów: w koszu, w powietrzu. Inne przykłady: w domu, w worku, w doku.
Wyrazy piszemy przez "ci" i "ni" jeśli występują one przed innymi samogłoskami: cieszyć się, niebieski. Inne przykłady: nieść, cień, ciągnąć.