Połącz liniami cechy klimatu wymienionych miejsc w Europie z czynnikami, które ten klimat kształtują.1. Ujemna temperatura przez prawie cały rokna wyspach Arktyki.2. Łagodne zimy we Francji, a mroźne –w Rosji.3. Niskie wartości temperatury powietrzai wysokie opady w Alpach.A. Ukształtowanie powierzchni.B. Zróżnicowanie oświetlenia Ziemi.C. Prądy morskie.D. Odległość od mórz i oceanów. klasa 6 pls daje naj
Zaznacz podpunkt, w którym wymieniono wyłącznie przedstawicieli skorupiaków
A)Homar, skorpion, rozwielitka.
b)Krewetka, wesz, kleszcz.
c)Pszczoła, rozwielitka, kosarz.
d)Rak, rozwielitka, krewetka
Uwaga! Odpowiedzi do zadan zapisz w zeszycie.Sprawdź, co umieszZadanie 1Wskaż zestaw, w którym podanowłaściwą kolejność odcinków układu oddechowego.A. jama nosowa, gardło, krtan, tchawica, oskrzela, oskrzeliki, pęcherzyki płucneB.jama ustna, krtan, gardło, tchawica, oskrzela, oskrzeliki, pęcherzyki płucneC. jama nosowa, oskrzela, oskrzeliki, krtan, gardło, tchawica, pęcherzyki płucneD. jama ustna, gardło, tchawica, krtań, oskrzela, oskrzeliki, pęcherzyki płucneZadanie 2.Na rysunku przedstawiono drogi oddechowe człowieka. Wskaż odpowiedź zawierającą po-prawne nazwy elementów budowy układu oddechowego.1322A. 1 - tchawica2 - oskrzela3 - krtan4 - oskrzelikiB. 1 - krtan2 - oskrzela3 - oskrzeliki4 - płucaC. 1 - jama nosowa2 - tchawica3 - oskrzeliki4 - oskrzelaD. 1 - krtan2 - tchawica3 - oskrzela4 - oskrzelikiZadanie 3.Wskaż tę cechę budowy, która jest charakterystyczna tylko dla pęcherzyka płucnego.A. ściany wzmocnione chrząstkami w kształcie pierścieniB. obecność komórek wydzielających śluzC. powierzchnia wewnętrzna pokryta rzęskamiD. Ścianki zbudowane z jednej warstwy komórek nabłonkaZadanie 4.Wskaż zdanie, w którym podano błędną informację na temat budowy układu oddechowegoA. Prawe płuco jest zbudowane z trzech płatów, a lewe tylko z dwóch.B. Zewnętrzną powierzchnię dróg oddechowych wyściełają rzęski.C. Krtań zawiera fałdy głosowe.D. Wlot do krtani jest zamykany przez chrząstkę zwaną nagłośnią.Zadanie 5.Wskaż dwa czynniki, które wpływają na wzrost tempa oddychania.A. wzrost ilości dwutlenku węgla we krwiB. wzrost ilości tlenu we krwiC. wysiłek fizycznyD. spadek ilości dwutlenku węgla we krwi
3 X: I wish you all the best in the new soY: Thanks, that's so nice hind at you.4 X: I hope everything will work out for you.Y: I hope so, too. But I must say, things arerather difficult for me right now.2 Uzupełnij dialogi, tłumacząc na język angielskifragmenty zdań podane w nawiasach.1 X: I wish you all the best. Good luck inthe future.Y: (Dziękuję za życzenia.)Thouks lorI hope myyour wisheswill be nice