5. Na rysunku pokazano zarysy ciała dziewczynki i chłopca w okresie dojrzewania oraz
sylwetki osób dorosłych. Przeanalizuj rysunki. Oceń prawdziwość każdego zdania
dotyczącego zmian w okresie dojrzewania. Podkreśl P, jeśli zdanie jest prawdziwe,
lub F, jeśli jest fałszywe.
1. U obu płci pojawiają się włosy łonowe. P/F
II. U dziewcząt biodra się zwężają, a ramiona poszerzają. P/F
III. U obu płci pojawiają się włosy pod pachami i zwiększają się rozmiary ciała. P/F
IV. U dziewcząt następuje znaczne obniżenie się głosu w związku z poszerzeniem
krtani. P/F
V. U dziewcząt następuje powiększenie macicy i pochwy oraz rozpoczęcie cyklu dojrze-
wania komórek jajowych. P/F
Kasia idzie do szkoły z prędkością 5 km/h. Dziś jednak zaspała, więc tę trasę pokonała szybkim
krokiem z prędkością 6 km/h. Droga zajęła jej o 4,5 minuty krócej niż zwykle. W jakiej odległości od
szkoły mieszka Kasia?
Zapisz obliczenia
2.) a) Wśród podanych czasowników podkreśl dwa, które nazywają stany.mierzyć widnieć • trafić • spoglądaćbronić • stać chwycićwalczyć • trzymać wznosićwypatrywać • trwaćHerb miejski Aten w latach 50.b) Ułóż zdanie na temat herbu miejskiego Aten z jednym z czasowników nazywająJa chcę odrazu odpowiedzi