PRACA Z MAPĄ1. Wymień plemiona słowiańskiezamieszkujące polskie ziemie.2. Podaj nazwę plemienia sło-wiańskiego, które żyło najbliżejTwojego miejsca zamieszkania.(Wrocław)
Zapoznaj się z karykaturą z prasy francuskiej dotyczącą powstania styczniowego i wykonaj polecenia
A)
Określ, kogo symbolizują postacie na ilustracji.
1____________ 2______________
B)
Wyjaśnij, jaką informację dotyczącą sytuacji Polaków przekazywała zaprezentowana karykatura.
Proszę o poprawne odpowiedzi
b) karykatura pokazywała sytuację, w jakiej znajdowali się Polacy podczas powstania styczniowego - brak im było doświadczonych dowódców i odpowiedniego uzbrojenia
D) Nerwy TULNUWE Wpuis 2031JRUWC5PODSUMOWANIE Określ prawdziwość stwierdzeńP1.P2.הד חדד הP3.PF4.PF5.PF6.7.FPNerwy czaszkowe odbierają bodźce z narządów zmysłuNerwy czaszkowe zaczynają się w części szyjnej rdzenia kręgowegoNerwy rdzeniowe umożliwiają zmianę wyrazu twarzyNerwy rdzeniowe pobudzają kończyny do skurczuNerwy czuciowe przewodzą impulsy pomiędzy ośrodkowym układemnerwowym a mięśniami lub gruczołamiCzęść współczulna układu autonomicznego uaktywnia się, kiedy organizmodpoczywaCzęść przywspółczulna powoduje obniżenie ciśnienia krwi i spowolnieniepracy sercaCzęść przywspółczulna powoduje rozszerzenie się źrenicy okaUkład przywspółczulny hamuje przesuwanie pokarmu w jelitachUkład współczulny zwęża źreniceUkład przywspółczulny zwalnia prace sercaUkład współczulny hamuje wydzielanie soku żołądkowegoUkład przywspółczulny przejmuje kontrolę nad organizmem w sytuacjizagrożenia