3 Przeczytaj ponownie tekst. Uzupełnij luki
w dialogu zgodnie z jego treścią. Luki należy
uzupełnić w języku angielskim.
X: Have you heard of fanfiction?
Y: No, what's that?
X: These are fiction stories written by fans of
original novels. They are like remakes of real
books. For example, I read some Harry Potter
adventures which take place 1……..
Y: That sounds strange.
X: I know! But it was fun There are some
crossovers, too - people write about characters,
events or places from 2…..
Y: How does it work? Do you need to pay to
publish?
X: No! You just write your own story and 3….
it. And then you wait for
4……..- all the readers can express
their opinion about your piece.
Y: It sounds like something for me. You know
how I always complain about coming up with
something new, but once I know what to write
about the words just flow.
X: I know! I thought about you immediately.
It's definitely a good start if you want to
become a 5…….
one day.
Zadanie 10. Przyjrzyj się obrazowi Burza na Jeziorze Galilejskim .Porównaj sposób przedstawienia sztormu na obrazie i w sonecie Adama Mickiewicza. Odwołaj się zarówno do treści utworu ,jak i do elementów graficznych reprodukcji. Plss szybko
Burza w sonecie, jak i na obrazie przedstawiona w sposób bardzo dynamiczny. Poeta używa do tego środków stylistycznych, malarz natomiast, aby to wyrazić, posługuje się ciemnymi barwami. Pozostawia jedyne biały kolor fal, które uderzają w statek. Zachowanie osób jest również podobne w obydwu dziełach. Część podróżników walczy o życie, ale jedna postać jest wyłączona z tych starań, w sonecie jest to bohater romantyczny, na obrazie natomiast Jezus