Odpowiedź:
import turtle
t = turtle.Turtle('turtle')
t.penup()
t.goto(-150,-150)
t.width(5)
t.color('red')
t.pendown()
bok=400
for i in range(1,5):
t.pendown()
bok=bok/2
for _ in range(4):
t.forward(bok)
t.left(90)
t.penup()
t.hideturtle()
Wyjaśnienie:
#Z funkcją:
import turtle
t = turtle.Turtle('turtle')
def kwadrat(a):
for _ in range(4):
t.forward(a)
t.left(90)
t.penup()
t.goto(-100,-100)
bok=400
t.pendown()
for i in range(1,5):
bok=bok/2
kwadrat(bok)
t.hideturtle()
KOMENTARZE:
import turtle #zaimportowanie biblioteki turtle
t = turtle.Turtle('turtle')
def kwadrat(a): #zdefiniowanie funkcji kwadrat
for _ in range(4): #rozpoczęcie pętli
t.forward(a) #4 krotnie rysuje odcinek długości 'a'
t.left(90) #4 krotnie obraca się o 90 stopni w lewą stronę
t.penup() #podniesienie pisaka
t.goto(-100,-100) #przeniesienie żółwia w punkt o współrzędnych (-100,-100) - tak jak w układzie współrzędnych na matematyce
bok=400 #określenie długości boku*
t.pendown() #opuszczenie pisaka
for i in range(1,5): #rozpoczęcie pętli
bok=bok/2 #zmniejszanie długości boku*
kwadrat(bok) #wywołanie funkcji kwadrat w zależności od parametru bok
t.hideturtle() #ukrycie żółwia
* tu można zmienić na bok=200
a formułę bok=bok/2 przenieść za funkcję kwadrat (dwa wiersze niżej).