lub koleżance. NastępnieC. Tekst zbudowany jest z czterech akapitów. Przerysuj tabelę do zeszytu i zapisz, czegodotyczy każdy z nich.Rozwój mowyPierwszy akapit?Drugi akapit?Trzeci akapit2.Czwarty akapit?
POMOCY MAM TO NA JUTRO!DAJE NAJ!Zaznacz właściwe tłumaczenie1. ihre SchuleA. wasza szkołaB. ich szkoła4. ihr FreundA. jej przyjacielB.jego przyjaciel5. deine Klasse2. unser LieblingsschulfestDA. nasze ulubione święto szkolneB. wasze ulubione święto szkolneA. moja klasaB. twoja klasa3. seine DeutschlehrerinA. jej nauczycielka niemieckiegoB. jego nauczycielka niemieckiego6. euer GymnasiumA. ich gimnazjumB. wasze gimnazjum
Podaje właściwe tłumaczenia: 1. ihre Schule - ich szkoła 2. unser Lieblingsschulfest - nasze ulubione święto szkolne 3. seine Deutschlehrerin - jej nauczycielka niemieckiego 4. ihr Freund - jej przyjaciel 5. deine Klasse - twoja klasa 6. euer Gymnasium - wasze gimnazjum
Ziemie polskie po Wiośnie Ludów4 Rozwiąż krzyżówkę. Następnie wyjaśmij znaczenie otrzymanego hasła.1. Kara nakładana przez carat na uczestników powstania styczniowego, która polegałana odebraniu im majątku.2. Darowanie części wyroku.3. Czterokołowy wóz używany w cesarstwie rosyjskim do przewożenia więźniów.4. Postawa Polaków, którzy byli zwolennikami współpracy z władzami we wszystkichtrzech zaborach.5. Kraina w północnej Azji, miejsce zesłań polskich powstańców.6. Odgórne narzucanie niemieckiej kultury i języka.7. Nazwisko kanclerza Niemiec prowadzącego silną politykę germanizacyjną.