Na stole stały trzy pudełka. Po przełożeniu kredek z pudełek czerwonego i zielonego liczba wszystkich kredek nie zmieniła się. Najmniej kredek jest w pudełku czerwonym. Najwięcej kredek jest w pudełku niebieskim, o 7 więcej niż w pudełku zielonym.
Rozwiązywanie zadań z treściąZadanie z treścią to taki rodzaj zadania, w którym mamy treść w formie opisu, który zawiera dane liczbowe, które wykorzystujemy do znalezienia odpowiedzi na pytanie postawione w treści.
Rozwiązanie takiego zadania można zacząć od wypisania danych z treści. Później układamy z nimi działania zgodnie z ich opisem, działania te prowadzą nas do odpowiedzi na pytanie postawione w treści.
Czasami w treści nie mamy podanej pewnej wielkości, którą potrzebujemy użyć w obliczeniach. W takiej sytuacji można ją zastąpić literą i traktujemy ją wtedy jako niewiadomą zastępującą konkretną wartość liczbową.
Na stole stały trzy pudełka: czerwone, zielone i niebieskie. Wiemy, że w każdym z nich jest tyle samo kredek - oznaczmy ilość kredek w jednym pudełku jako x. Wtedy wszystkich kredek jest
[tex]x+x+x=3x[/tex].
Ania przełożyła 3 kredki z pudełka czerwonego do zielonego. Po tej operacji w pudełku czerwonym było x-3 kredki, w zielonym x+3 kredki, a w niebieskim x kredek.
Później Kuba przełożył 5 kredek z pudełka zielonego do niebieskiego. Po tej operacji w czerwonym pudełku było x-3 kredki, w zielonym x+3-5=x-2 kredek, a w niebieskim x+5 kredek.
Wszystkich kredek w pudełkach po ich przełożeniu było:
[tex]x-3+x-2+x+5=x+x+x-3-2+5=3x[/tex],
czyli tyle samo, co na początku.
Najmniej kredek jest w pudełku czerwonym. Jest ich x-3, czyli o 3 mniej niż na początku.
Więcej kredek jest w pudełku niebieskim, niż w zielonym. Jest ich więcej o
[tex]x+5-(x-2)=x+5-x+2=7[/tex].
#SPJ6