Klasa 8-Zeszyt ćwiczeń brainy-strona 4-Zadania 4,5,6.Zadania w załączniku. DAJE NAJ.

question img
question img

Odpowiedzi 1

Ćwiczenia z języka angielskiegoGramatyka i opis ilustracji.

Zadanie 4.

Everyday habit (Present Simple)

1. what / you /eat / for lunch?

  • What do you (usually) eat for lunch?

I / eat / fish and vegetables

  • I (usually) eat fish and vegetables.

Today (Present Continuous)

2. what / you / eat / now?

  • What are you eating now?

I / eat / a salad

  • I am eating a salad.

Zadanie 5.

1. I (know) know how to bake a delicious chocolate cake. (Wiem jak upiec pyszne ciasto czekoladowe.)

2. This  exercise (seem) seems to be quite difficult. (To ćwiczenie wydaje się być dość trudne.)

3. I (want) want to learn a new foreign language. (Chcę  nauczyć się nowego języka obcego.)

4. This soup (taste) tastes great. I want a second helping of the soup. (Ta zupaświetnie smakuje. Chcę dostać dokładkę.)

Zadanie 6.

This is a picture of a street in Winchester, England. At the bottom of the picture, there is a wide pavement. There is a woman on the left side. Her daughter is next to her. In the middle, there is a man with a bicycle. There are two street musicians on the right. There are in front of a shop window. In the background there are more people.

Słowniczek:

  • left - lewa
  • right - prawa
  • background - tło
  • next to - obok
  • middle - środek
  • in front of - przed
  • bottom - dół

Present Simple służy do:

  • mówienia o czynnościach rutynowych, typowych — powtarzających się;
  • opisywania cechy i stanów ludzi lub przedmiotów;
  • opisywania zjawisk, prawd ogólnych;
  • streszczania filmów, seriali i książek itp.;
  • opisywania czynności trwających przez dłuższy czas;
  • mówienia o rozkładach jazdy autobusów, pociągów, samolotów, o planach zajęć, grafikach itp.

Present Simple - budowa

Twierdzenia:

  • Podmiot + czasownik w formie podstawowej (3 os. liczby pojedynczej z końcówką -s lub -es) + reszta zdania.

Przeczenia:

  • Podmiot + do/does + not + bezokolicznik (bare infinitive) + reszta zdania.

do + not → don't

does + not → doesn't

  • Podmiot + am/are/is + not + reszta zdania. (dla czasownika "to be")

Pytania:

  • (Wh-question +) do/does + podmiot + bezokolicznik (bare infinitive) + reszta zdania?
  • (Wh-question +) am/are/is + podmiot + reszta zdania? (dla czasownika "to be")

Present Continuous służy do:

  • mówienia o czynnościach odbywających się w danej chwili;
  • mówienia o sytuacjach/stanach tymczasowych;
  • podkreślania, że jakaś czynność jest dla nas irytująca;
  • mówienia o planach na najbliższą przyszłość.

Present Continuous - budowa

Twierdzenia:

  • Podmiot +  am/are/is + czasownik z końcówką '-ing' (gerund) reszta zdania.

Przeczenia:

  • Podmiot + am/are/is + not + czasownik z końcówką '-ing' (gerund) + reszta zdania.

is + not → isn't

are + not → aren't

Pytania:

(Wh-question +) am/are/is + podmiot + czasownik z końcówką '-ing' (gerund) + reszta zdania?

#SPJ1

Znasz odpowiedź? Dodaj ją tutaj!

Can't find the answer?

Zaloguj się z Google

lub

Zapomniałeś(aś) hasła?

Nie mam jeszcze konta, ale chcę je założyć Zarejestruj się

Wybierz język i region
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years