Z rozsypanki ułóż zdania. Pamiętaj o odmianie czasownika orazrzeczownika (jeżeli to konieczne). 1. Fahren, mit, er, das Auto. 2. Das Auto, er, mit, fahren?3. Meine Familie, fahren, mit, in die Ferien, der Zug. 4. Trinken, Kaffee, Zucker, ohne, trinken?5. Die Klasse 7c, entlang, laufen, der Park. 6. Der Hund, Thomas, spazieren gehen, mit7. Das Krankenhaus, kommen, ich, wie, zu?8. Zu, mit, das Kind, fahren, die Seilbahn, die Schule. 9. Zu, mit, das Kind, fahren, die Seilbahn, die Schule?10. Zu, mit, das Kind, fahren, die Seilbahn, die Schule. (Perfekt)11. Die Großeltern, Anke, wohnen, bei. (Perfekt)12. Die Schultasche, ich, das Heft, aus, nehmen. (Perfekt).
Zaznacz Tak, jeśli zdanie opisuje poglądy Karola Darwina na ewolucję, lub Nie, jeśli ich nieopisuje /np. T-T-N/. 1. Używanie danego narządu powoduje jego rozwój, natomiast nieużywanie - zanik. 2. Dobór naturalny jest podstawowym mechanizmem ewolucji. 3. Cechy nabyte za życia organizmu są dziedziczne. 4. Gatunki zamieszkujące Ziemię nie są stałymi formami życia, ale powstały z innych gatunków,które zamieszkiwały naszą planetę w przeszłości. *.
Wypisz i nazwij wszystkie części zdania - "Za domem rozciągał się ogromny ogród". *Wypisz i nazwij wszystkie części zdania - "W ogrodzie rosły długimi szeregami krzewy porzeczek". *Wypisz i nazwij wszystkie części zdania - "Kasia i Zosia zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie". *Ułóż takie zdanie, aby znalazł się w nim podmiot, przydawka określająca podmiot, orzeczenie oraz dopełnienie bliższe i okolicznik czasu. Na dzisaj do 9:10.