1. Wyjaśnij, dlaczego umiejętność komunikacji traktuje się jako ważny element postawy przedsiębiorczej. 2. Wyjaśnij, dlaczego w sytuacji niespójności przekazu werbalnego i niewerbalnego należy się kierować mową ciała. ​.

Odpowiedzi 1

(1) Umiejętność komunikacji jest ważnym elementem postawy przedsiębiorczej, ponieważ z taką umiejętnością łatwiej jest komunikować się z ludźmi i osiągać postawione cele. (2) W sytuacji niespójności przekazy werbalnego i niewerbalnego należy kierować się mową ciała, ponieważ gesty rozmówcy mogą zdradzić jego prawdziwe intencje.

Czym są umiejętności komunikacyjne?

Umiejętności komunikacyjne są umiejętnościami, które ułatwiają kontakt oraz rozmowę z drugą osobą. Do tego typu umiejętności możemy zaliczyć:

  • zachowywanie odpowiednich proporcji pomiędzy słuchaniem rozmówcy a swoją mową;
  • uważne słuchanie rozmówcy;
  • przekazywanie zrozumiałych komunikatów;
  • odpowiednie analizowanie mocy ciała rozmówcy;
  • spójne łączenie swoich słów z mową ciała.

Umiejętność komunikacji jako element postawy przedsiębiorczej

Osoby, które potrafią odpowiednio komunikować się z innymi, łatwiej przekazują informacje, potrafią dotrzeć do osób z różnym wykształceniem, potrafią komunikować się zarówno słowami, jak i mową ciała. Taki sposób komunikacji może prowadzić do sukcesów w różnych negocjacjach, przy ustalaniu upustów cenowych, przy motywowaniu pracowników i osób z najbliższego otoczenia do działania. Osoby, które jasno potrafią przekazać komunikaty i informacje postrzegane są za osoby poważne i pewne siebie. Przytoczone przykłady mogą prowadzić do wniosku, że umiejętność komunikacji jest ważny dla osób przedsiębiorczych.

Komunikacja werbalna i niewerbalna

W komunikacji werbalnej środkiem przekazywania informacji jest język mówiony, czyli jest to porozumiewanie się za pomocą słów.

Jako komunikację niewerbalną rozumiemy wszystkie ludzkie zachowania podczas komunikowania się, które nie są językiem mówionym. Są to m. in. gesty, mowa ciała, ton głosu, wygląd fizyczny czy mimika ciała.

Niespójność pomiędzy przekazem werbalnym i niewerbalnym

Jeśli podczas komunikowania się występują niespójności pomiędzy przekazem werbalnym i niewerbalnym, należy kierować się mową ciała, ponieważ gesty rozmówcy, jego mimika czy to głosu może zdradzić prawdziwe intencje naszego rozmówcy. Dla przykładu, jeśli rozmówca chce nas okłamać, może unikać kontaktu wzrokowego, może się drapać, tupać nogą, "wiercić się", mimo tego, że poprzez wypowiadane słowa stara się sprawić wrażenie uczciwego.

Znasz odpowiedź? Dodaj ją tutaj!

Can't find the answer?

Zaloguj się z Google

lub

Zapomniałeś(aś) hasła?

Nie mam jeszcze konta, ale chcę je założyć Zarejestruj się

Wybierz język i region
How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years