Temat:
PrzedsiębiorczośćAutor:
carloUtworzono:
1 rok temuZasady skutecznej komunikacji interpersonalnej
Aby skutecznie komunikować się z innymi ludźmi na temat różnych spraw, musimy przestrzegać poniższych zasad:
1) zawsze trzeba zachować szacunek wobec rozmówcy,
2) należy opanować negatywne emocje, unikać agresji,
3) trzeba przyjąć postawę asertywną,
4) komunikaty powinny być zwięzłe, jasne i zrozumiałe dla odbiorcy,
5) należy uważnie słuchać swojego rozmówcy,
6) trzeba zadbać o odpowiednie warunki do rozmowy, aby nic nie zakłócało komunikacji,
7) nie wolno oceniać swojego rozmówcy, lecz odnosić się do przedstawianych przez niego argumentów.
Według mnie, najtrudniej jest przestrzegać zasad numer 4 oraz 5. Umiejętność odpowiedniego formułowania swoich komunikatów oraz aktywnego słuchania może sprawiać trudności, ponieważ często trudno jest podążać za tokiem rozumowania rozmówcy. Są to jednak kluczowe umiejętności, które trzeba koniecznie wyćwiczyć, chcąc skutecznie komunikować się z innymi.
#SPJ1
Autor:
jackdlsj
Oceń odpowiedź:
3